Knarkar kanel

Jag har nyligen upptäckt hur sjukt gott kanel är och det har blivit ett standardinslag på min frukostfil/-yogurt. igår eftermiddag var jag jättegodissugen, men bestämde mig att nix pix, det blir inget. Istället skar jag upp ett äpple som jag strödde kanel på och det var faktiskt en helt ok sötsugsdämpare.
Har läst på om kanel nu också och det visar bara positiva saker. Som att det håller blodsockret på en jämn nivå tex.

Dagens frukost: Mellanfil spetsat med en sked turkyogurt för mättnadens skull. Till det lite osötad musli, linfrön, kokosflingor, hallon (som jag tog ur frysen imorse så de lagom hunnit tina) och så massa kanel på toppen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0