Nytt upplägg

Efter att ha konsulterat en av mina löparnördkollegor har jag bestämt mig för att byta taktik några veckor och se om det ger resultat. Känner lite att jag fastnat i vinkelvolten så att säga när det kommer till löpningen.

Tidigare har ju mitt mål varit 3,5 mil i veckan plus två styrkepass. Nu kommer jag att dra ner distansen lite, och istället satsa på kvalitet i passen. Så här är tanken.

Löppass 1: Tempo, 5-6 km
Löppass 2: Intervaller alt. backlöpning
Löppass 3: Längre pass, ca 15 km, i behagligt tempo.

Till det fortsätter jag med två styrkepass i veckan, men tar bort alla benövningar då jag räknar med att få funktionell benstyrka av intervall-/backpassen. Fokus blir mage, rygg, axlar och armar. Tillbaka till hur jag hade det när jag först började köra styrka mao.

Ska bli roligt med variation! Start måndag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0