Provocera mera!

Har märkt att folk blir oerhört provocerade av att man berättar om att man tränar. Av någon anledning stör det vissa så enormt mycket. Särskilt om man skriver det på FB och allra helst om man gör det regelbundet. Har inte varit med om att någon sagt något rätt ut, men när man lägger ut en sån statusuppdatering så tar det inte lång stund förrän hånfulla, ironiska statusuppdateringar dyker upp hos vissa av ens "vänner". Vettefan om man ens vill ha såna på sin vänlista egentligen. Ska nog börja ta bort dom, en efter en, när de håller på sådär.

Jag lägger in det på min statusrad av två anledningar. 1: jag känner mig jävligt stolt över mig själv. 2: jag blir själv peppad av när andra skriver om att de har tränat.

Och trots att jag vet att de flesta som blir provocerade av sånt egentligen är avundsjuka så blir jag lite ledsen. Andra får skriva om sina intressen; städning, husdjuren, partaj, favvo-laget i PL eller vilken gourmet-mat de lagat, utan att få spydiga påhopp. Men jag tänker fortsätta ändå. För jag inbillar mig att man åtminstone kanske inspirerar någon. Och då är ju rätt mycket vunnet.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej! =)



Å tack för kommentaren i min blogg! =) Jag använder kokosoljan i kaffe och té för det mesta, ibland använder jag den även till att smörja in kroppen med. Det finns dock massor av olika användningsområden! Om du googlar det så kommer du att hitta massor av tips! :-)



Önskar dig en fortsatt fin dag! =) Mvh Susanne

2012-03-15 @ 14:36:37
URL: http://bloggsnusan.blogspot.com/
Postat av: Helena

=) Jag kikar in hos dig ibland, men är dålig på att lämna kommentarer tyvärr - bättring lovas. Kul att du är på benen igen!

2012-03-15 @ 14:41:26
URL: http://thegoodway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0