Sjuk

Jag åkte dit på influensan så det stod härliga till. Massa feber och ont i kroppen och ingen träning. Men i lördags vågade jag mig igång igen. Joggade 5,6 km väldigt lugnt och kan ärligt säga att det var riktigt riktigt jobbigt!
Men i söndags gav jag mig ut igen, den här gången 7,1 km och det kändes betydligt bättre. Liksom igår morse när jag tog en tidig runda på 6,5 km redan 05.45.

I måndags provade jag gymmet för första gången sedan jag blivit sjuk och det gick över förväntan. Hade nog inte tappat så mkt, däremot fick jag rejäl träningsvärk efteråt.

Tanken är att jag ska ta det lugnt denna vecka också och inte göra några längre löppass. Möjligt att jag kommer upp till 10 km i helgen, får se hur kroppen känns. Imorgon har jag iaf ett roligt case då jag ska ta med kollegan P på en löprunda. Hon har nämligen en mental spärr vid 5,5 km och jag är övertygad om att jag lätt kan få henne att springa 7 km. Så det ska vi göra imorgon. Sånt tycker jag är jättepeppande, att få vara med när andra kommer över såna spärrar för jag vet själv hur underbart det är när man lyckas. Så vi tar det i lugn och fin takt och en runda med få backar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0