Skorna

Skulle kunna köpa hur många par löparskor som helst, men hey, man är ju inte gjord av pengar. Ett par till ska jag dock investera i under våren. Frågan är bara vilka.

Favvosarna är Nike Pegasus 28+, har avverkat ett antal av den modellen senaste åren. Att årets grå-rosa färgkombo  dessutom är så snygg gör ju inte saken sämre.

Asics GT2160 är en ny bekantskap för mig och olika sajter säger olika saker om vilket löpsteg de passar. Asics själva säger att de passar ett pronerande löpsteg så det får man ju lita på. Jag ligger mellan neutral och pronation. Dessa finingar är årsmodell 2011 och jag fick dem av en kollega som vunnit dem, men de var aningen stora till henne. Tack och bock!

Nike Air Span är nödfall-skor som funkar fint, men inte längre ger samma löpkänsla som de andra två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0