Sweet dreams

Sitter och dagdrömmer söta träningsdrömmar. Hur jag är stark, snabb och snygg. Att jag springer milen på 41 minuter. Hur jag gör förtifjorton pull-ups och hundraåtta armhävningar – på tårna såklart. I dagsläget kan jag göra 6 pull-ups. Med hjälp. Och exakt 15 armhävningar. På tårna. Fast om jag gör dem i början av passet istället för i slutet kanske, kanske jag kan göra 20. Å andra sidan är jag ju så lång och då blir det mycket jobbigare, det vet ju alla.

Har alltid varit fascinerad av pull-ups. Ser så power-aktigt ut. Men jag har aldrig kunnat göra någon, för även om jag varit vältränad så har 97% av mina muskler suttit i benen (3% i pratmusklerna). Jag är nog återigen för lång, det blir liksom mer att bära på då. Brukar även säga att det är jobbigare för mig på 1,76 att göra plankan en för någon som är 1,60. Tyngdpunkt, Newton och hävarm och andra fysiska lagar som kan tänkas vara inblandade. Eventuellt är det bara en bortförklaring.

Pull-ups då. Heter det ens det? Jag trodde det hette Chins. Men Hanna säger att Chins är med handflatan vänd ifrån kroppen och Pull-ups med handflatan vänd mot kroppen. Jag kör på hennes linje och då är det alltså Pull-ups jag försöker göra. Men hey, what do I know… Innan midsommar ska jag klara att göra en Pull-up. Helt utan hjälp. Blir asbesviken om jag inte lyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0