Tempo x 2

Förra veckan avslutades lite fint med 14,7 km löpning i söndags morse, snittid 4,55 vilket kändes bra. Känner mig i allmänhet rätt stark för tillfället och det är en riktigt nice känsla.

Igår körde jag tempopass på löpbandet. Inte kul, men förhoppningsvis nyttigt. 5 km, snittid 4,20.

I förmiddags blev det tempopass nr 2, den här gången ute i fina vårvädret och 6,5 km i sällskap med Hanna, som laddar för seedningslopp på lördag. Vi snittade någonstans mellan 4.30-4.40 och med tanke på att första 2 km av rundan är uppför så var vi väldigt nöjda med den tiden.

Annars är jag grymt osugen på styrketräningen för tillfället, men ska nog tvinga mig till ännu ett pass den här veckan. Fredag tror jag. Vet ju att styrketräningen gör gott för löparkroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0